Theflowersellingboy

Sabtu, 4 Mei 2013

InsyaAllah PR Akan Menang: Itu Adalah Harapan Rakyat, Kita Telah Berusaha dan Berikhtiar Menurut Kemampuan Masing-masing Maka Berdoalah Kepada Allah Agar Diberi Kemenangan, Tawakkal.,,

Ini adalah paparan terakhir saya dalam usaha kecil saya untuk mengajak semua rakyat Malaysia yang layak mengundi untuk memberi undi kepada calun-calun PR yang mewakili parti PAS, PKR dan DAP pada pilihanraya ke 13 yang jatuh pada Ahad, 5 Mei 2013 iaitu esok.
 
Ini adalah peluang paling baik bagi rakyat Malaysia untuk menukarkan sebuah kerajaan yang hanya mengenal sifat angkuh, bongkak dan sombong dalam cara gaya mereka melayan rakyat dan mengurustadbir negara. 
 
Kita tukar kepada sebuah kerajaan yang mempunyai iltizam dan kesungguhan untuk mengurustadbir negara dengan tata kelola tadbir negara yang bertanggungjawab, telus dan amanah demi faedah rakyat dan negara.
 
Sesungguhnya kita tolak UMNO/BN bukan kerana tempoh pemerintahannya yang terlalu lama. Sesungguhnya juga kita menerima PR sebagai kerajaan yang baru bukan kerana kita hendak buat satu eksperimen dan berubah kepada yang baru.
 
Kita tolak UMNO/BN adalah kerana sifat angkuh, sombong dan bongkaknya sehingga kita rakyat telah dianggap dan dilayan sebagai makhluk yang boleh dibuat sesuka hati mengikut nafsu serakah yang ditunjangi tiga sifat itu. 
 
Sebut apa saja perlakuan dan perbuatan yang tidak bertanggungjawab, tidak telus dan tidak amanah yang telah dilakukan oleh UMNO/BN sepanjang tempoh diberi kepercayaan memimpin kerajaan yang telah ditegur dan diperingatkan berulang kali oleh rakyat tetapi dengan sombong, bongkak dan angkuh UMNO/BN tidak mengambil peduli. Kerana apa? 

Kerana UMNO/BN menganut satu kepercayaan yang mutlak bahawa rakyat Malaysia boleh saja dipujuk, dirayu, dimenangi hati dan fikirannya dengan hanya diberikan bantuan tunai dan bukan tunai pada saat-saat mendekati pilihanraya yang mana pemberian seperti itu tidak pernah ada dan difikirkan sebelumnya oleh UMNO/BN. Parti itu percaya bahawa dengan pemberian seperti itu maka hilang lesaplah akan segala rasa tidak puas hati, kebencian  dan kemeluatan rakyat terhadap sifat UMNO/BN yang bongkak, angkuh dan sombong itu. 
 
Kerana angkuh , sombong dan bongkak, pada UMNO/BN boleh saja disuci murnikan dengan pemberian itu.
  
UMNO/BN yakin dengan kaedah itu kerana parti itu tidak pernah kalah sebanyak 12 kali pilihanraya yang lepas.
 
Ini membuatkan UMNO/BN menjadi mabuk kuasa sehingga tidak sedar dan insaf bahawa rakyat yang jujur dan ikhlas yang menyokong mereka sekian lama itu berbuat demikian kerana sebahagian besar rakyat terutama dikampong-kampong tidak mempunyai sumber maklumat yang betul dan benar akan perbuatan dan perlakuan jijik UMNO/BN itu.
 
Sekarang, ramai rakyat sudah mendapat maklumat dari berbagai sumber dan mampu membuat perbandingan dengan maklumat yang sentiasa disuap oleh UMNO/BN. 
 
Namun begitu oleh kerana UMNO/BN masih lagi bergelumang dengan sifat-sifat sombong, bongkak dan angkuh itu, tanpa segan silu masih meneruskan perlakuan dan perbuatan jijik walaupun rakyat telah membuat terlalu banyak kali ingatan dan teguran yang menasihatkan UMNO/BN supaya berhentilah dari melakukan perangai yang buruk itu. Dan teguran dan ingatan yang berupa nasihat itu langsung tidak diindahkan. Maka rakyat memberi amaran yang tegas dan jelas melalui keputusan pilihanraya 2008 kepada UMNO/BN supaya berubah. Tidak juga diambil peduli. 
 
Amaran rakyat terlalu mudah untuk difahami iaitu:
 
i) Jangan rasuah
ii) Jangan salah gunakan wang bagi kepentingan diri, keluarga  dan sahabat terdekat.
iii) Jangan boros dan membazir wang dan harta amanah rakyat. Gunakan wang dan harta itu untuk faedah rakyat dan negara.
iii) Jangan membebankan kehidupan rakyat dengan kenaikan harga barang seperti petrol, tarif letrik dan barang keperluan lain dan kenaan berbagai bayaran seperti saman AES, bilangan tol yang begitu banyak dan cukai GST.
iv) Jangan teruskan dasar monopoli yang menguntungkan beberapa kerat manusia dengan memangsakan sebahagian besar rakyat sehingga rakyat tiada pilihan tetapi terpaksa menerima apa yang ditentukan oleh peniaga monopoli itu misalnya perkhidmatan Astro yang dengan sesuka hati mengenakan bayaran yang tinggi.
v) Jangan berlaku zalim
vi) Jangan menyuburkan budaya fitnah dan budaya filem biru (video seks). Apatah lagi perbuatan itu semata-mata untuk menjatuhkan maruah seseorang.
vii) Sekat dan hapuskan pengaliran wang haram kerana ianya merugikan rakyat dan negara.  
viii) Ambillah tindakan yang adil dan tidak berat sebelah apabila ada pihak-pihak yang memainkan api perkauman
xi) Jangan salah gunakan kuasa melupus sesuatu hutang kerana yang berhutang itu ada kaitan dengan kepentingan parti, contoh kes MAS.
x) Jangan bercakap bohong.  

Banyaak lagi.
 
Apa respons UMNO/BN? 

Orang kampong ada istilah khusus akan sikap UMNO/BN itu: Tidak ambil pot.
 
Begitulah sikap sombong, angkuh dan bongkak UMNO/BN yang memimpin parti itu dalam cara dan gaya parti itu melayan rakyat. Rakyat adalah BODOH. Rakyat boleh dibeli dengan BR1M dan yang sejenama dengannya. Maka dengan kepercayaan itu UMNO/BN masuk gelanggang pilihanraya ke 13 ini dengan tiga senjata itu: BONGKAK, ANGKUH dan SOMBONG. Sebab itulah mereka boleh lakukan apa saja tanpa memperdulikan risiko yang akan berlaku.
 
Maka menolak UMNO/BN pada pilihanraya kali ini bukanlah kerana UMNO/BN telah lama memerintah tetapi atas sikap dan sifat yang tidak mahu berubah kepada sifat dan sikap yang lebih mulia. Rihatkan UMNO/BN untuk memberi peluang kepada parti itu dengan tenang bermuhasabah. Itulah cara terbaik jika kita mahu tolong UMNO/BN. 
 
Kita juga beri peluang kepada PR kerana kita merasakan tawaran PR boleh memberi faedah kepada rakyat dan negara. Tapi undi kita adalah undi bersyarat: Kita tidak mahu PR juga berperangai seperti UMNO/BN.
 
Saya mendoakan agar semua pengundi memberi undi kepada PR pada esok hari. Berilah kemenangan kepada PR. InsyaAllah kita akan dapat satu kehidupan yang lebih baik.
 
AMIN..... Semoga Allah memperkenankan doa dan harapan kita ini.    

Tiada ulasan:

Catat Ulasan