Theflowersellingboy

Rabu, 15 Jun 2011

Orang Politik Yang Ada Kuasa: Mengapa Saya Takut


Hari ini saya hanya dapat memaparkan satu kenyataan untuk di jadikan asas bicara saya yang akan datang. Akan datang tidak semesti pada esok hari. Ia banyak bergantung kepada pengumpulan maklumat. Anda sekalian bolehlah memikirkan apakah agaknya perkara yang hendak dibicarakan. 

Cuma, saya melihat orang berpolitik sebenarnya ialah untuk dapatkan kuasa. Itu pada saya tidak salah malah satu kewajaran. Kalau tidak bagaimana mereka hendak berfungsi. Saya gunakan perkataan berfungsi dan tidak perkataan menabur bakti berkhidmat. 

"Pada masa kecil dulu perkara yang amat saya takut ialah hantu. Walaupun tidak pernah berjumpa tapi saya dapat bayangkan hantu itu rupanya terlalu menakutkan-giginya tajam bertaring, rambut panjang, mata merah menyala dan macam-macam lagi rupa yang tidak menyamai manusia. 

Sekarang ini yang amat saya takuti ialah orang politik yang ada kuasa. 


Mengapa saya takut sangat dengan orang politik yang ada kuasa? Mereka bukannya hantu. Mereka manusia biasa macam saya juga. Hairan, mengapa begitu kecutnya hati saya dengan orang politik. Walaupun tidak nampak secara fizikal dan hanya terbayang dalam otak kepala, hati saya mula runsing dan rasa berdebar mula menguasai diri. Menggigil dibuatnya. Nak marah tidak boleh kesannya terlalu buruk. 

Saya ingat bukan saya seorang saja yang terlalu takut dengan orang politik yang ada kuasa ini.  Banyak lagi".

Tiada ulasan:

Catat Ulasan