Theflowersellingboy

Sabtu, 25 Jun 2011

MAIN-main Cerita Siri 311.5

Main-main Cerita Siri 311.5, Cerita main-main Siri 131.5 telah lama bermula cuma secara rasminya telah diistiharkan sah beroperasi pada 24 Jun 2011.Main-main  Cerita telah mencipta sejarah, sesungguhnya. Seluruh dunia baru saja dimasyhurkan satu siri lawak yang terunggul lagi mengunggulkan . Siri yang diilhamkan atas satu perjuangan yang luhur murni demi satu matlamat kelangsungan sebuah tamaddun bangsa . Hebat sekali jalan ceritanya yang bengkang dan bengkok mengharungi hanyir dan lendir. Maka ada yang seronok dan ketawa bangga kerana bengkang dan bengkok serta lendir-lendir hanyir itu bagi deria hidung mereka sesungguhnya amat harum mewangi.

Maka pada hari itu 24 Jun 2011 dengan jujur dan ikhlas hati maka mereka telah mengaku bersalah atas perbuatan yang telah dikanunkan sebagai jelas menyalahi ketamaddunan apa saja bangsa dan ajaran agama. Namun mereka merasa bangga dan berpuas hati kerana matlamat tercapai sudah. Sambil menegakkan ibujari, satu daripada tangan, dengan menuding ke atas sebagai isyarat kejayaan ,mereka tersenyum, yang diiringi  gelak ketawa tanda sokongan menggila.  

Maka main-main cerita diteruskan dengan berpaling kepada orang yang tidak ada . Jelas orang inilah yang mereka jumpa . Susuk badan , perangai dan minat adalah serupa dan sama. Tidak syak lagi. Maka dikumpulkan orang untuk bersama-sama mengesahkan bahawa orang ini yang telah mereka jumpa yang telah sama-sama menggunakan jalan bengkang bengkok serta mengharungi hanyir lendir. Hari itu 24 Jun 2011 di sahkan bahawa hanya 0.1% keraguan bukan si dia, 99.9% mengesahkan dialah orangnya. Main-main cerita bukan buat cerita main-main . Ini cerita dari ahli yang bijaksana yang memang terlalu tinggi kepakarannya serta mempunyai makmal yang boleh mengenal siapa saja. Cuma keraguan di benarkan 0.1% saja.

Cerita main-main tidak pula mengajak sama orang itu kerana tidak perlu. Cukup apa yang main-main cerita buat cerita. Tapi orang itu macam biasa saja kerana katanya main-main cerita itu memang kerjanya begitu suka cerita main-main. Cuma terkeluar juga dari suara hatinya kata-kata yang dia tidak boleh lupa dari cerita  main-main sebuah komidi dari Singapura : Phua Chu Kang , 'don't play play'. Maka dia berkata , "kalau Aku penulis skrip lawak komidi itu Aku akan teruskan dialog : I don't play play. I just play play story and story play play'. 


Kalau itulah dialog tambahan kepada siri Phua Chu Kang itu maka seluruh manusia di global ini akan ketawa terbahak-bahak  sambil berkata ini satu 'laughing stock' untuk warga dunia. 


Sahlah main-main cerita, cerita main-main diberikan siri 311.5. Boleh juga diberi siri 131.5 kerana main-main saja. 

'Don't play play, I just play play story'.

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan