Theflowersellingboy

Sabtu, 21 Disember 2013

SUARA HATI PM dan SUARA HATI RAKYAT

 SUARA HATI PM 
    


1. Mendengar keluh kesah rakyat tentang kenaikan kos sara hidup.

2. Mencari formula yang sesuai untuk menjaga kebajikan dan kesejahteraan rakyat.

3. Minta rakyat pandang ke depan untuk memastikan ekonomi negara mampan.

4. Meminta PEMANDU mengkaji dan merangka langkah-langkah susulan untuk meringankan beban sara hidup yang meningkat.



                                SUARA HATI RAKYAT


1. Kasihanilah kami, jangan naikkan harga barang-barang dan perkhidmatan. Mulakan dengan menurunkan harga minyak, harga gula. Tol jangan dinaikkan. Tambang LRT, jangan dinaikkan. Harga beras, jangan dinaikkan. Tarif elektrik, jangan dinaikkan. Beri tahu astro agar tidak menaikkan kadar perkhidmatannya. Jangan laksana GST,ianya mendera kami yang susah, berpendapatan rendah dan sederhana. Pendek kata jangan naikkan harga, kami amat terdera pada masa ini.

2.  Tidak perlu pening-pening kepala cari formula untuk menjaga kebajikan dan kesejahteraan rakyat. Rakyat sudah ada formula yang mujarrab iaitu: Turunkan harga barang yang telah naik dan jangan naik harga barang dan perkhidmatan yang belum naik.

3. Rakyat sentiasa mengharapkan masa depan yang cerah dengan ekonomi negara tumbuh dan berkembang melalui pengurusan ekonomi yang cekap dan berkhemah tanpa boros, pembaziran, salah guna kuasa, amalan rasuah dan segala bentuk penyelewengan. Rakyat percaya hanya kepimpinan kerajaan yang beramanah dan bertanggungjawab saja yang dapat mengurustadbir negara dengan baik kearah menghasilkan pertumbuhan dan pengukuhan ekonomi negara.

4. Rakyat berpendapat bahawa PEMANDU hanya meningkatkan kos belanja mengurus kerajaan sedangkan perkhidmatannya tidak perlu sama sekali, sebab kita sudah ada penjawat awam yang berpengalaman dan berkepakaran untuk menjalankan tugas dan tanggungjawab seperti yang telah mereka lakukan selama ini. PEMANDU membazirkan wang negara. 

5. Kami, rakyat, berdoa kehadrat Allah SWT agar  hati PM dan pimpinan kerajaan BN menjadi lembut, mempunyai rasa belas ikhsan keatas kesusahan yang disebabkan kenaikan harga barang dan pengenaan GST nanti, dan dengan penuh kasih sayang akan menyahut permohonan kami agar harga barang yang telah naik diturunkan seperti harga minyak dan gula; dan tidak akan menaikkan harga-harga yang lain termasuk tidak melaksanakan GST. Sesungguhnya kami percaya PM dan pimpinan kerajaan BN mampu melakukannya. Kepada Allah kami berserah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan