Theflowersellingboy

Ahad, 11 November 2012

Check-in dan Check-out

Saya nak cakap benda yang mudah saja. Cakap fasal check-in dan check-out. Bukan nak check-in untuk menaikki pesawat. Ia terlalu mahal untuk saya. Kurang mampu. Sesekali ada juga nak check-in seperti itu. Misalnya nak ke Australia.
 
Saya nak cakap check-in dan check-out. Bukan juga yang berkaitan dengan hotel. Walaupun sifatnya serupa dengan hotel dari segi fungsinya. Tapi ianya masih tidak sama dan juga tidak serupa.
 
Semalam lebih kurang 5 petang saya menerima kunjungan tetamu istimewa, besan saya suami isteri, ditemani anak  yang datang dari Kuala Kangsar. Mereka akan ke Guangzhou , China bercuti. Mereka datang untuk check-in. 
 
Saya dan isteri pada sebelah pagi telah bersiap-siap untuk check-out. 
 
Besan check-in kami check-out. 
 
Kami minum petang bersama. Cucu kami Ahmad Naqib  bukan main ligat bermain menunjukkan kehebatannya dihadapan kami terutama Atuk dan Opahnya dari KK. Atuk dan Opah tidak selalu dapat bertemu Naqib. Hanya sesekali bila ibubapa Naqib balik bercuti ke KK. Kami pula setiap hari dengan Naqib.
 
Kebetulan seorang lagi cucu saya Yousef Imran yang hampir sebaya dengan Naqib ada bersama. Masing-masing    menunjukkan  kehebatan. Kami semua seronok dan rasa terhibur dengan laku gerak mereka.
 
Menghampiri 6.30 petang , saya dan isteri pun check-out. Besan kami pula check-in mengambil tempat kami. Kami check-out tanpa bayar bil. Besan check-in pun tanpa bayaran. Untungnya kami berdua ini. Duduk percuma saja. Rumah anak.
 
Saya check-out untuk check-in di rumah anak ( rumah Yousef Imran) di South View Ampang. Percuma juga. Begitu untungnya jika ada ramai anak.
 
Esok kami sekeluarga akan ke Kuantan. Check-in di sebuah apartment yang telah di tempah. Kali ini check-in kena bayar tidak percuma lagi. Tapi tak mengapa. Sekurang-kurang kami dapat juga bercuti dan berehat. Tak dapat pergi Gold Coast di Australia pun tak mengapa. Dapat pergi Kuantan pun sudah cukup.   
 
Selamat berangkat ke Quangzhou dan selamat kembali ke Malaysia. Jumpa lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan