Theflowersellingboy

Rabu, 28 November 2012

Anwar Dengki, PAS jadi Lebai Malang

Diberitakan yang empunya berita bahawa TPM Mahyuddin dalam ucapan Dasar pada pembukaan dan perasmian tiga SAYAP (bukan sayap burung) parti UMNO: Wanita, Pemuda dan Puteri (gagah-gagah bersuara ) telah menyatakan bahawa Anwar ini berniat jahat. 
 
Apa niat Anwar? Anwar ni niatnya nak jadi PM. Nak jadi PM  menggunakan kaedah hasad dengki. Panggil orang Australia masuk campur pilihanraya ke 13 yang belum kunjung-kunjung tiba.
 
Anwar lupa agaknya jawatan PM Malaysia itu hak monopoli UMNO. Hasad dengki itu juga monopoli UMNO. Sudah tentu Timbalan Presiden UMNO tu marah-marah. Itu hak mutlak UMNO. Sampai habis darah menitik dan menitis, UMNO akan pertahankan monopoli itu.
 
Anwar ! Anwar! masih lagi tak serik-serik. Dah lapan tahun duduk dalam penjara pun mahu lagi jadi PM. Guna pakai kaedah UMNO yang dengki sepanjang masa. UMNO tikam dengan keris, baru tahu. Padan muka Anwar. Tak boleh nak dengki lagi. Dengki UMNO punyalah.
 
Parti PAS pun satu hal. Mahyuddin kata parti PAS macam Lebai Malang. Kalau parti lebai-lebai tak apa lah. Memang orang Pas baik-baik macam pak lebai. Alim pula. Tak macam UMNO, adalah lebai seorang dua. Cuma pandai baca doa kenduri arwah saja.

 
Ada orang PAS yang tak faham watak lebai yang malang ini. Mahyuddin pun tak terangkan. Tak apa.     

Biar kita terangkan sikit-sikit. Yang inti-intinya saja. Tak mahu cerita panjang-panjang.

Pak Lebai ni jadi malang sebab tak dapat makan kenduri di hulu dan di hilir. 
 
Mudik ke hulu air pasang, perahunya tak terdaya ke hulu melawan arus yang deras. Melepaslah dia nak makan nasi beriyani. 
 
Pergi ke hilir air surut, perahu tak laju. Bila sampai orang dah balik. Tutup kedai. Melepas lagi pak lebai ini. Kali ini masak asam pedas.

Kesian pak lebai ini. Malang sungguh. 
 
Oleh kerana lebai-lebai banyak dalam PAS, Mahyuddin yang tidak dapat bezakan lebai PAS dengan lebai  UMNO,  anggap tugas lebai hanya baca doa kenduri arwah saja, macam yang dibuat oleh lebai UMNO. Maka secepat kilat Mahyuddin kata lebai PAS sebagai Lebai Malang. Maknanya parti PAS adalah parti Lebai Malang. Punya nya  cerdik Mahyuddin ini.
 
Itu ucapan Dasar Timbalan Presiden UMNO yang akan dikupas dan diulang bicara dan perlu disokong oleh para perwakilan ketiga-tiga sayap. Maka apa lagi sudah tentu Anwar kena rembat. PAS kena sebat.
 
"Eden tak dapat nak tolong. Sebab eden bukan perwakilan sayap-sayap itu. Eden bukan ahli UMNO".
 
Nasib kau lah Nuar. Lain kali jangan ambil hak UMNO itu. PM itu monopoli UMNO. Dengki mendengki pun UMNO yang punya. Sebab itu dia  dengki Anwar ajak orang Australia tengok-tengok pilihanraya kita. Tengok pun tak boleh.

PAS jangan pula buat doa yang baru, nanti UMNO mengamuk sakan.  
 
Doa tok lebai PAS kan! Tak macam doa kenduri arwah.

Tapi Anwar dan PAS jangan susah hati sangat. Undi tetap mari punya.
 
    

Tiada ulasan:

Catat Ulasan