Theflowersellingboy

Sabtu, 19 November 2011

SEMUA DALAM KELUARGA

Dua Bersaudara Ini Adalah Warisan Sebuah Keluarga
SEMUA DALAM KELUARGA
Dimanakah titik bermula saya
Bagaimana saya perlu melihat
Mengapa saya perlu prihatin
Bilakah saya perlu menumpah kasih
Apakah perlu saya lakukan
 
Semua Dalam Keluarga
  
Ia bermula dari saya
Mereka adalah jantung hati saya
Mereka adalah talian hayat  saya
Apabila mereka gundah gulana
Saya tetap disini-mereka dalam dakapan erat saya

Semua Dalam Keluarga
 
Bermula dari saya datuknya  
Mereka adalah segalanya
kerana saya  pemimpin  mereka
Apabila mereka diserang
Saya tetap di sini sedia berkorban

Semua Dalam Keluarga
Kami adalah satu sebagai keluarga

Padanan dari puisi asal dalam Bahasa Inggeris dengan tajuk :All In The Family dari ZAHAR BLOG.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan