Theflowersellingboy

Rabu, 11 Januari 2012

Agak Terlambat Tapi Tidak Mengapa

Pada malam 801 saya telah menulis untuk tujuan paparan pada esok hari 901 atas  satu isu yang saya rasa sebahagian besar rakyat Malaysia tidak sabar untuk mengikutinya. Ianya satu isu yang melibatkan sesuatu personaliti tetapi mempunyai pengaruh yang merentasi kepentingan personaliti itu dan yang rapat dengan personaliti itu sendiri. Saya percaya tanpa menamakan personaliti itu semua orang sudah dapat meneka siapa gerangan personaliti itu dan apakah yang membuatkan sebahagian besar rakyat Malaysia sama ada yang rapat, yang jauh yang sayang dan yang benci tidak kurang juga yang duduk ditengah begitu berminat sekali untuk  mengikuti berita 901.

Tapi amat sedih sekali semasa sedang asyik memberikan pandangan tiba-tiba bekalan internet terganggu. Saya terlalu amat kecewa sekali. Semenjak beralih tempat kediaman itulah yang terpaksa saya hadapi tetapi tidak menjangka ianya berlaku pada waktu yang memang terlalu penting bagi saya. Saya mahu menjadi hakim atas kepercayaan saya sendiri. Dan yang paling penting saya mahu beritahu kepada pembaca paparan saya bahawa itulah keyakinan saya.
 
Hari ini 1101 bekalan internet mula pulih. 

Berita, cerita dan isu 901 telah diketahui. Namun saya percaya masih belum basi.

Secara rengkas pada malam 801 itu saya menyatakan/menulis bahawa ramai yang kecewa dan ramai yang gembira sebaik saja Hakim bicara kes Anwar  menyampaikan keputusan penghakimannya. Tapi seperti juga setengah yang lain apa yang saya jangka nampaknya meleset. Ya apa yang diputuskan oleh Hakim bicara adalah berbeza dengan apa yang telah saya tulis pada malam 801.

Adakah saya kecewa dengan keputusan itu? Saya tidak mahu beritahu. Cukup setakat mengatakan bahawa saya terlalu bersyukur kehadrat Allah kerana jumlah wang dan tenaga yang telah diperuntukkan bagi kes seperti ini yang tidak sepatutnya mengambil tempat akan tidak dibazirkan lagi. Wang , masa dan tenaga itu menfaatkan bagi hal-hal yang boleh memberi kebaikan kepada rakyat. 

Walaupun paparan ini agak terlambat namun saya ingin mengucapkan selamat berjuang kepada mereka yang percaya bahawa fitnah dan memfitnah itu membawa kehancuran. Maksud saya ialah jika kita difitnah dan kemudiannya dihukum bersalah maka cacat juga nama baik kita dan keluarga. Yang memfitnah walaupun menang tetapi kehancuran tetap berlaku sama ada di dunia atau di akhirat, sama ada yang memfitnah itu sendiri binasa dan/atau keluarga dan keturunannya yang akan datang.
Saya agak terlambat dalam hal 901 ini tetapi tidak mengapa.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan