Theflowersellingboy

Sabtu, 24 Disember 2011

SYABAS ADAM ADLI, ANDALAH PEMUDA HARAPAN

Sesungguhnya saya merasa amat kagum sekali akan tindakan yang dibuat oleh ADAM ADLI penuntut UPSI yang melakukan tindakan yang terlalu simbolik dan beradab dalam menyatakan perasaan beliau dan perasaan pelajar-pelajar seangkatan beliau dalam tentangan mereka tehadap AUKU yang mengongkong itu. Beliau dan kawan-kawan telah melakukan satu tindakan tanpa melibatkan kekasaran kepada mana-mana pihak.
Beliau lebih berani berbanding dengan saya semasa menjadi pelajar dihujung/diawal tahun 60an/70an dulu. Saya hanya berani bersama dengan pelajar lain melakukan jeritan keatas FRU yang menembak bom pemedih mata. Kemudian lari lintang pukang apabila dikejar. Masa itu AUKU belum ada. Itu saja keberanian saya.
Beliau telah diberitakan menghadapi tindakan dari pihak berkuasa UPSI. Saya mendoakan supaya beliau terlepas dari sebarang tindakan yang boleh menjejaskan pembelajaran beliau seterusnya. Saya percaya ramai lagi orang akan berbuat begitu. InshaAllah perjuangan anda yang murni ini akan mendapat pertolongan dari Allah. 

Berjuang terus berjuang mengalahkan kezaliman. Saya hanya mampu melakukan di peti undi. Tapi jangan risau dan ragu. Matlamat kita sama saja walaupun kita berbeza usia kerana ideal sewaktu belajar dulu masih tetap ada pada saya seperti yang bersemarak dalam jiwa anda dan pelajar-pelajar sekalian. 

Selamat dan Berjaya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan