Theflowersellingboy

Ahad, 30 Ogos 2015

BERSIH (Buat Kawan-kawan Yang Sanggup Berkorban)




BERSIH  BERSIH BERSIH . Apa itu BERSIH. Menuntut pilihanraya BERSIH untuk sebuah Kerajaan yang BERSIH. Kalau begitu kena sokong, mesti setuju.
 
Tabik hormat kepada mereka yang bersusah payah berhimpun menjayakan BERSIH 4 di mana-mana saja. 
 
Saya ambil semangat saja, pakai baju kuning tapi tidak tidur di atas jalan atau rumput beratapkan langit. Sesungguhnya anda adalah orang yang hebat. Saya mendoakan keselamatan anda semua.
 
Oleh kerana saya tidak tidur bersama anda di atas jalan atau rumput, saya gunakan sedikit masa  untuk mencoretkan rasa betapa bimbangnya kita rakyat Malaysia tentang masa depan negara dan kita semua, jika keadaan sekarang berterusan.....'kita akan hancur, habis semuanya hancur'.
 
Saya gunakan setiap huruf dalam perkataan BERSIH untuk menyatakan kebimbangan itu.
 
                                               BERSIH
 
Bila kami datang 
  Engkau tiada di rumah
    Rakyat semua naik berang
      Sana sini siang malam
       Issyhh  issyhh issyhh issyhh
        Hang ni tak reti bahasa kah....'hancur lebur kita semua'


Teruskan Perjuanganmu agar kita tidak hancur.
 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan