Theflowersellingboy

Jumaat, 29 Julai 2016

TAKUT KERANA BENAR




Hari ini saya hendak tulis pendek saja tentang 'Bercakap Benar', atau Berani Kerana Benar'.
 
Ramai orang berkata,
(i) Kebenaran perlu ditegakkan, diperjuang dan dipertahankan walaupun menghadapi betapa besar dan hebatnya halangan , dugaan dan risiko. Kebenaran akan menang. Lambat laun kebatilan akan terserlah. 

(ii) Mana mungkin yang batil mengatasi yang hak. Yang batil itu adalah mungkar sebaliknya yang hak itu adalah makruf. Bukankah Allah menyeru melakukan yang makruf dan meninggal dan mencegah yang mungkar.

(iii) Apakah kita mahu melanggar perintah Allah? Sudah tentu tidak. 

Saya percaya semua orang bersetuju dengan kenyataan diatas. 
 
Tapi jangan marah kerana saya akan ketawa terbahak-bahak. 
 
Sebab  jika saya berani berkata benar saya akan masuk jel. Ramai orang yang akan buat laporan polis meminta saya disiasat. Oleh itu lebih selamat saya menjadi orang yang penakut.  Saya takut asalkan saya dipihak yang benar. 
 
Ketawa terbahak-bahak adalah pilihan yang terbaik sebagai isyarat bahawa saya adalah dipihak yang benar.






 





 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan