Theflowersellingboy

Khamis, 28 Julai 2016

Jangan Jadi Bingong




Adakah anda keliru atau bingong ketika ini? Atau anda pasti dan yakin tanpa was-was?

Apa isunya. Apa bendanya? Anda mungkin segera bertanya kepada saya.

Satu emdibi jawab saya.

Oooooohh..yang itu.

"Itu semuanya fitnah angkara campur tangan kuasa asing mahu menjatuhkan kepimpinan Melayu dan Islam. Negara luar memang sudah lama dengki dengan kemajuan negara kita yang semenjak merdeka sehingga sekarang di pimpin oleh Melayu Islam.

Jangan percaya kepada fitnah. Dosa fitnah lebih teruk dari dosa membunuh. Apa saja berita yang kita terima, kita tidak boleh terima membabi buta. Mesti semak, apatah lagi berita yang datang dari orang fasik, kafir harbi.

Fasal apa percaya berita dari negara luar, yang dipimpin oleh kafir harbi. Ini adalah konspirasi orang dalaman dengan kuasa asing bagi menjatuhkan kerajaan yang dipilih secara demokratik. Pembelot itu mesti diambil tindakan dan laporan polis telahpun dibuat keatas mereka.

Lagipun, itu hanya kes sivil bukan jenayah. Belumpun dibuktikan. Seseorang itu tidak bersalah selagi tidak dibuktikan bersalah.

Jangan lihat aspek buruk saja. Lihat juga perkara-perkara kebajikan yang telah dibuat oleh satu emdibi. Dah berapa ribu satu emdibi hantar orang naik haji. Dah berapa banyak bantuan yang telah diberikan kepada mereka yang memerlukan. Jutaan ringgit, bukannya sikit.

Mana mungkin satu emdibi yang mengutamakan kebajikan rakyat melakukan keburukan seperti yang difitnah itu''.

Hahahahahaha...saya terpaksa ketawa seperti itu. Jangan marah, bawa bersabar. Mengucap banyak-banyak.
Kelihatan, anda begitu yakin dan tanpa was-was bahawa satu emdibi dalam keadaan sihat, tiada wang yang telah diselewengkan. Tiada wang yang telah disonglap (saya seronok gunakan perkata songlap) dan digunakan bagi membeli hartanah, bikin filem, beli jet, beli lukisan, berfoya-foya dan berjudi. 

Anda kata semuanya fitnah. Anda kata ada rakyat kita sudah belot dan bekerjasama dengan negara asing untuk menjatuhkan kerajaan pimpinan melayu dan Islam.

Ok, anda sudah berhujah mempertahankan satu emdibi. Anda tidak keliru dan tidak juga bingong dengan apa yang di dedahkan oleh DoJ. Anda yakin bahawa mereka yang bertanggungjawab ke atas satu emdibi khususnya di peringkat kuasa tertinggi tidak melakukan kesalahan.

Anda kata, ini kes sivil , bukan jenayah. 

Anda faham tak kes sivil ini bertujuan untuk mensita dan membekukan serta mendapatkan semula aset yang dimiliki oleh yang dinamakan kerana pemilikan aset oleh yang dinamakan itu adalah dilakukan secara haram. Gunakan wang satu emdibi secara songlap.  

Apabila aset tersebut didapatkan semula melalui proses undang-undang oleh DoJ, ianya akan dikembalikan kepada satu emdibi, syarikat negara kita. Anda tidak mahu aset itu dikemabalikan kepada tuannya semula iaitu satu emdibi, negara kita dan rakyat malaysia? Saya kira anda bingong dan keliru dan dikelirukan.

Dan ianya tidak berhenti setakat itu saja. Pendakwaan jenayah akan dilakukan kerana perbuatan songlap menyonglap wang ini adalah menyalahi undang-undang negara itu dan undang-undang antara bangsa. Ini money laundering, pengubahan wang haram.

Ini melibatkan pencurian harta sendiri yang dipanggil dalam bahasa Inggeris larceny. Jangan jadi negara ini sebagai negara kleptokrasi.

Anda masih bingong?
 




 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan