Theflowersellingboy

Ahad, 26 Januari 2014

Kecewanya Seorang Peminat Kepada Pemain Tenis No1.Dunia:Rafael Nadal.



Lebih seminggu blog ini tidak dikemaskini. Ini adalah gara-gara menonton Tenis Australian Open. Hari ini sudah tahu siapa jadi juara. Tapi amat mengecewakan kerana yang diharap menjadi juara kecundang. 

Nadal kecundang dalam empat set dengan wawrinka, pemain Swirzerland. Yang menyedihkan ialah apabila Nadal kalah dalam keadaan tidak bermaya, tidak bergerak selincah permainan-permainan sebelumnya khususnya di peringkat separuh akhir mengalahkan Federer.. Kelihatan beliau cedera, tapi rasanya tapak tangannya yang berdarah (blisters) bukan penyebab beliau tidak secergas sebegitu rupa. Mungkin ada kecederaan yang lain, yang lebih serious yang menyebabkan beliau tidak boleh bergerak begitu pantas.

Saya sudah yakin Nadal akan kalah. Lalu sebelum mata terakhir, saya matikan tv. Saya berdukacita. Nadal lebih dari itu. Tapi dia dapat wang. Saya hanya peminat yang mahu beliau saja yang menang. Kalau kalah saya yang kecewa. Makan pun kurang selera.

Nampaknya permulaan 2014 ini dari segi sukan tenis, ianya tidak membawa berita yang gembira bagi saya.

Come on, lupakan saja. Ya , lupakan saja. Esok, saya akan terus berbicara dalam blog ini.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan