Theflowersellingboy

Rabu, 1 Januari 2014

Dialog Harga Naik




Dialog harga naik di kedai Barang Naik. Pendialog terdiri dari Gula, Petrol, Letrik , Tol , dan tuan kedai Barang Naik..
Gula: Aku give up lah. Naik sikitpun orang dah marah, suruh turun. Apa dia ingat aku ni tak ada nilai ke?

Petrol: Menyampah aku dengan orang TURUN tu. Dia ingat dia saja nak naik. Gaji nak naik, yang kita ni dia suruh turun. Mana adil.

Letrik: Kau pergi ke malam tadi, kat dataran merdeka. Orang sibuk nak meraikan menyambut tahun baru 2014, dia orang sibuk buat kacau. Buat bising. Datuk bandar berucap pun dia orang booo. Apa punya manusia, tak tahu berterima kasih. Tak bersyukur. Datuk bandar keluar belanja lima belas juta untuk menyambut tahun baru 2014. Bunga api pun tak boleh main. Buat kacau jer.

Tol: Aku rasa dia orang tu dapat datang ramai-ramai sebab harga aku belum naik. Nantilah tak lama lagi bila harga aku naik, terpeleot dia orang tu.

Gula: Oii tol, macam mana harga kau nak naik. Kau baru saja diwar-warkan nak naik, belum naik lagi. Lainlah macam kami bertiga ni. Itupun dia orang suruh turun. Benci aku.

Petrol: Dia orang tu memang tak bersyukur. Pergilah Singapore. Tengok harga petrol macam mana. Mengada-ada.
Letrik: Humbankan saja dia orang tu ke tempat lain. Langsung tak patriotik. 

Secara serentak, gula, petrol, dan letrik  berkata: Kalau dia orang kena humban  ke tempat lain sapa pula nak pakai kita . Tak lakulah kita. Turunlah harga kita.

Tol: Abislah peluang aku nak rasa harga naik.

Tuan Kedai BN: Harga turun ke? Abislah aku.....aduh... duh... duh...duh . Apalah malangnya nasib diriku ni.....tutuplah kedai BN aku ni. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan