Theflowersellingboy

Isnin, 8 Jun 2015

Wahai PKR, Kamu Jangan Terus Bermimpi.

 
 
 
Wahai PKR.....


PAS sudah bercerai dengan DAP. Perceraian yang dibuat atas rasa marah dan benci yang berkobar-kobar. Talak 3.
 
DAP yang kena cerai sudah berkata, "OK, baiklah, keluar dari rumah aku, sebab aku ketua rumah. Haram kita serumah setelah bercerai. Bukan kah begitu hukum Islam".
 
Wahai PKR, jangan masih diawang-awangan, mahu ajak PAS dan DAP berunding agar jangan bercerai. 
 
Wahai PKR nak jadi Cina buta kah?
 
Kalau sudah talak 3, PAS mesti kahwin dengan lelaki lain, dengan UMNO misalnya. Jika ditakdirkan bercerai kemudiannya, barulah boleh kahwin dengan DAP lagi sekali, itupun kalau DAP mahu, kalau ada jodoh.

Selagi tidak terjadi sedemikian , PAS dan DAP tidak boleh kahwin melainkan secara salah dan tidak sah yang dipanggil Cina buta. 
 
Apa PKR nak jadi Cina buta ? Tapi mesti ingat DAP adalah Cina yang celik, tidak buta. DAP nampak apa yang telah berlaku dan mampu juga menelah apa yang belum berlaku. DAP adalah telus mata.

Lupakan saja, wahai PKR. Sebaliknya fikir bagaimana hendak selamatkan kerajaan Selangor. Bukan kah  mejadi ketua kerajaan Selangor dan Ketua Pembangkang adalah atas ikhsan DAP? Jangan selalu bermimpi lah!
 
Ingat, dalam PAS marah-marah pada DAP, PAS juga mahu mengenakan PKR. Apa kah PKR tidak boleh berfikir dan membaca maksud dan niat yang tersirat dari lafaz perceraian PAS itu, "Aku ceraikan kau DAP kerana aku benci dan tidak percaya pada kau. Namun begitu aku masih lagi besama dengan kawan serumah aku dan kau, PKR".
 
Bukankah lafaz itu ada niat tersirat mahu kau berselisih faham dengan DAP? 
 
Wahai PKR, kau serba salah kan?
 
Mengapa perlu serba salah. 
 
Kau mesti ingat semasa langkah kajang, siapa sokong kau. PAS  atau DAP. Semasa memilih menteri besar Selangor, PAS atau DAP. Semasa pilihanraya Permatang Pauh, PAS atau DAP. Dan pada bila-bila masa selama kamu bertiga jalan bersama, siapakah yang menyebelahi kamu dan siapa yang mahu menolak dan menyakiti kamu. 
 
Sekarang inipun PAS hanya pandang sebelah mata terhadap kamu. Walaupun kamu berdiam, PAS tetap menyerang kamu. Wahai PKR takkan kamu masih lagi bermimpi.
 
PAS sudah putus dengan DAP. Kamu PKR mesti putus dengan PAS. Tidak perlu ada rundingan. Terima saja kenyataan bahawa PR  yang terdiri dari 3 parti, PAS, PKR dan DAP telah berkubur.
 
Wahai PKR, jika kamu mahu bersama PAS, rasanya kamu tidak akan berbuat begitu, kamu akan hancur dan dipandang hina. Oleh itu selain dari bersama DAP dan menolak PAS, kamu juga boleh bersendirian. Tapi risikonya tinggi iaitu kamu terpaksa bubarkan DUN dan hadapi pilihanraya.
 
Risiko menghadapi pilihanraya pun tinggi. Kamu tidak akan menang kerusi yang mencukupi untuk menubuhkan kerajaan melainkan bergabung dengan parti lain. Siapa pilihan kamu. PAS? UMNO? DAP?
 
Sudah tentu bukan dengan UMNO. Lagipun UMNO akan kalah teruk.
 
Dengan PAS? PAS akan kalah teruk. Orang sudah tidak percaya lagi dengan PAS. Bukan saja yang bukan Islam bahkan orang Islam termasuk ahli PAS sendiri. Ahli PAS itu bukan tak sukakan PAS tapi benci pada kepimpinan PAS  yang baru ini.
 
Jadi pilihan yang terbaik adalah dengan DAP. DAP akan menang , kalau pun tidak bertambah kerusi, namun akan mengekalkan kerusi yang dimenangi sekarang ini.
 
Wahai  PKR kamu jangan terus bermimpi lagi.
 
 
  
 

 
 
 
 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan