Theflowersellingboy

Ahad, 18 Januari 2015

ALASAN SEORANG HAMBA




Saya gagal dalam peperiksaan, sebab,
cikgu tidak mengajar dengan baik
tiada buku rujukan
peperiksaan diadakan dalam bulan puasa
dewan peperiksaan terlalu panas tanpa kipas 
waktu pagi tiada sarapan
saya duduk dikerusi paling belakang dengan itu lambat terima kertas soalan
masa terlalu pendek
sebab .............dia tu
jadual peperiksaan terlalu rapat diantara satu subjek dengan subjek yang lain; dan sebab 
Allah yang mengizinkan saya gagal, ianya satu hikmah dan iktibar kepada saya untuk masa depan.
 
Saya gagal bukan salah saya

Saya peluk cium k-pop bukan salah saya 
sebab tanpa izin Allah mana saya boleh peluk dan cium mereka
Mana saya ada kudrat kalau tidak Allah yang memberikannya
Niat saya ke konsert k-pop juga Allah yang mengilhamkannya
Saya tidak boleh buat apa-apa
 
Jadi jangan salahkan saya

Sebab itu ramai yang sokong saya
Tapi ada juga yang mahu tangkap saya
Ada yang mahu beri khidmat runding cara
Ada juga yang tanya kenapa saya saja 
Mengapa tidak tangkap orang besar-besar yang juga akhlaknya perlu dijaga kerana perbuatan mereka haram juga
 
Jadi mengapa perlu hebuh-hebuh
Saya gagal periksa, saya punya pasallah
Saya peluk cium hak saya
Semuanya Allah tentukan
 
 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan