Theflowersellingboy

Rabu, 19 Mac 2014

MH370: Jangan Tanya/Bangkitkan Perkara Yang Bukan-bukan




Ringkas saja nak tulis. 
 
Saya dahului dengan doa agar pesawat MH370 dapat dikesan dan dijumpai dan mengharapkan semuanya selamat.
 
Banyak persoalan yang berbangkit dan ditimbulkan. Berikutan itu pihak yang terlibat memberikan maklumat dan fakta yang teknikal yang tidak mudah difahami. Dan ada juga maklumat dan fakta yang bukan teknikal yang diberikan, yang mudah dan boleh difahami orang biasa seperti saya.
 
Tapi kenapa tanya/bangkitkan fasal hubungkait seseorang dengan seorang yang lain. Adakah pertanyaan/bangkitan itu boleh membantu dalam mengesan MH370 yang hilang itu. Bukankah misi kita yang utama ialah untuk mencari dan menyelamatkan pesawat yang hilang. 
 
Hishammuddin , Pemangku Menteri Pertahanan, "Ya, Najib itu ialah sepupu saya". Apabila menjawab soalan dalam satu persidangan akhbar.

Dapat menyelesaikan masalah pencarian ke?

Anwar Ibrahim, "Saya tidak menafikan bahawa dia (Zaharie-pilot MH370) mempunyai kaitan dengan salah seorang menantu saya dan saya pernah bertemu dengannya.......". Penjelasan dalam satu sidang akhbar.

Dapat menyelesaikan masalah pencarian ke?

Dua-dua ada kaitan. Seorang sepupu dan seorang lagi kaitan dari segi perkahwinan.

Kedua-duanya ada tanggungjawab dan kedua-duanya mahu MH370 segera dikesan dan dijumpai dan mengharapkan semuanya selamat.
 
Walaupun soalan/perkara yang dibangkitkan bukan bersifat teknikal tapi saya tidak faham. Malah saya rasa perkara yang teknikal boleh juga sedikit-sedikit saya faham.

Oleh itu saya nak tanya: 
 
i) Kenapa bangkitkan soalan/perkara yang tidak membantu dalam usaha mencari dan menyelamat MH370 itu? 
 
ii) Apa motif orang yang bertanya/membangkitkan perkara itu?

Mesti ada motif. 
 
Kalau suka-suka tanyapun ada juga motif iaitu gatal mulut. Mulut gatal.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan