Theflowersellingboy

Jumaat, 7 Mac 2014

BENAR dan SALAH yang ditukarganti.




Hari ini, lebih tepat lagi selepas jam 5 petang , 7 Mac 2014, aku tidak lagi ambil kisah tentang setengah orang yang berkata soal BENAR dan SALAH atau HAK dan BATIL sebagai panduan dalam sebuah kehidupan. Itu semua kata-kata kosong yang tidak ada makna.
 
BENAR atau SALAH boleh saja bertukar ganti sesuka hati. Mereka selalu menyatakan yang benar itu tetap benar dan yang salah itu tetap salah, walaupun mereka tahu mereka lakukan tukarganti.  
 
Mereka membataskan BENAR itu hanya sifat eksklusif yang mereka saja miliki lantas tidak akan ada SALAH yang mereka dan puak-puak mereka lakukan. Lalu mereka memilih untuk berkata bahawa yang SALAH itu adalah selain dari mereka dan puak-puak mereka.
 
Dan mereka juga selalu berhujah jika mereka melakukan kezaliman kerana menukarganti BENAR dan SALAH, mengapa tiada balasan dari Allah kerana kata mereka bukankah doa orang yang dizalimi itu akan dimakbulkan oleh Allah? 
 
Lihat mereka masih sihat, segar bugar, kaya raya, berkuasa dan hidup bahagia. Jadi mereka adalah orang BENAR.
 
Hari ini berlaku lagi tukarganti BENAR dan SALAH.
 
Aku tidak mahu ambil kisah akan kat-kata mereka. Aku hanya mendoakan sahabat aku itu bersabar dan teruskan perjuangan dimana saja anda berada. Aku turut sama walaupun secara kecil yang terdaya.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan