Theflowersellingboy

Selasa, 14 Februari 2017

WASAP HANTU MENGHAMPIRI PRU 14.




Saya terima satu wasap yang panjang tapi maksudnya jelas bahawa jika PH dan Bersatu mendapat majoriti mudah dalam PRU 14 nanti, dengan memenangi 118 kerusi Parlimen, DAP akan mengusai kerajaan persekutuan kerana parti itu sebuah parti yang dominan , memenangi kerusi yang melebihi dari lain-lain parti dalam PH dan Bersatu.

Haipotisis wasap itu menyatakan DAP memenangi 43 kerusi (mungkin lebih dari itu kerana sokongan Cina semakin meningkat berbanding PRU 13), PKR 40 , Amanah 20 dan Bersatu 15 , jumlah 118.

Saya mahu tergelak melihat angka yang digunakan. Anda jangan pula ketawa. Ini perkara serious demi masa depan Melayu dan Islam.  

Hahahahahahahahahahahahahaha.....beri saya ketawa terlebih dulu . Tak tahan rasa geli dihati melihat angka-angka yang diaturkan sebegitu rupa.

Angka-angka itu bukan satu yang magik dan tidak juga boleh dipercayai berdasarkan akal yang sihat dan rasional.

Ianya dijelmakan sebegitu rupa bertujuan untuk menjadikan parti Cina DAP (panggilan yang amat digemari yang tidak pernah dipanggil keatas MCA sebuah parti Cina 100%) sebagai parti yang memenangi lebih kerusi berbanding dengan parti lain dalam gabungan pembangkang, justuru dijadikan modal dalam cerita hantu bahawa DAP Cina adalah pada kedudukan yang dominan. Dengan itu boleh menjadikan parti-parti lain sebagai kuda tunggangan.  

Saya tergelak besar dan memanjang setelah membaca sebaris dua ayat dalam wasap itu.

Reaksi seterusnya, hati saya menyatakan tidak perlu habis membaca wasap yang panjang itu kerana saya sudah tahu kesimpulannya.

Tapi kerana telah ada dihadapan mata, mengapa saya perlu sia-siakan peluang untuk membaca wasap itu, sekurang-kurangnya boleh mengesahkan apa yang ada didalam hati saya.

Tepat, 100% tidak salah.

Ini kempen  HANTU. Mengingatkan orang tentang hantu.  Mengingatkan orang Melayu bahawa HANTU itu jahat.

Hantu yang memang telah menguasai minda khususnya orang Melayu adalah satu karekter yang digambarkan segala-galanya buruk. Wajahnya buruk dan menakutkan, ganas, menghisap darah, tidak boleh ditewaskan dan suka buat kacau.

Cerita hantu ini biasanya disampaikan oleh nenek atau ibu-ibu melayu semasa mahu menidurkan cucu-cucu/anak-anak. Ianya satu kaedah yang paling berkesan untuk membolehkan anak-anak kecil cepat tidur, berebut-rebut mahu mendekati nenek atau ibu yang bercerita itu kerana terlalu takut.

Walaupun nenek atau ibu-ibu itu sendiri tidak pernah melihat hantu yang diceritakan tapi mereka dapat menghidupkan cerita itu seolah-olah ia pernah melihat dan segala sifat buruk dan jahat yang dikaitkan dengan hantu itu adalah perkara yang benar.

Mesej yang hendak disampaikan ialah untuk menjadikan anak-anak kecil itu takut, dengan itu berebut-rebut untuk tidur berpelukan dengan erat diantara satu dengan yang lain seboleh mungkin  dapat memeluk nenek/ibu bagi menghilangkan rasa ketakutan.

Begitulah mesej yang hendak disampaikan oleh wasap yang panjang itu. 

Jika PH-Bersatu menang pada PRU 14 nanti walaupun dengan majoriti mudah 118 kerusi dengan kedudukan kerusi DAP 43 melebihi parti dalam gabungan pembangkang, dan dengan itu dikatakan pada kedudukan dominan, DAP yang bermaksud Cina akan menguasai kerajaan yang akan dibentuk selepas PRU 14 nanti.

"Tak takut ke Melayu? Tak takut ke Melayu pada DAP? DAP itu adalah parti Cina.Naya orang Melayu nanti. Orang Melayu akan jadi seperti Melayu Pulau Pinang dan Melayu Selangor".

Sekali lagi saya ketawa terbahak-bahak walaupun ianya satu amaran masa depan melayu yang gelap gelita jika PH-Bersatu menang, sebab DAP Cina dominan.

Melayu katanya perlu takut. 

Maka diaturkan jawatan-jawatan kerajaan yang akan dikuasai oleh DAP. Cina DAP boleh saja jadi PM, paling kurang TPM. Menteri Kewangan, Menteri Pelajaran, Pelajaran Tinggi, MITI dan KPDNKK adalah monopoli Cina DAP. 

Speaker Dewan Rakyat dikuasai oleh DAP yang akan menggunakan jawatan itu bagi menentukan perjalanan dewan termasuk perkara-perkara yang mahu dibincangkan dan disusulkan adalah yang hanya memberi keuntungan kepada Cina DAP dan merugikan Melayu Islam.

Maka hak dan maruah Melayu sebagai 'Tuan' akan tergadai. Islam dihina. 

PM walaupun Melayu adalah hanya sebagai 'puppet' seperti yang berlaku keatas MB Perak sewaktu dibawah PR sebelum dirampas oleh BN dulu. 

Orang Melayu/Islam di Selangor dan Pulau Pinang menerima nasib malang yang sama dimana tidak ada langsung agenda untuk mereka. Melayu dan Islam dihina. 

Begitulah yang akan terjadi jika PH-Bersatu yang menang pada PRU 14 nanti kerana yang sebenar menang ialah DAP Cina menurut cerita HANTU bagi menakutkan orang Melayu.

Sekarang jika anda mahu ketawa dipersilakan. Saya sudah naik muak dan mual dengan cerita HANTU ini kerana ianya gagal menidurkan mata saya.

Mata saya semakin luas terbuka, pandangan dan penglihatan semakin jelas apa yang telah dan sedang berlaku di negara kita.

Pertama, saya tidak mampu untuk menafikan bahawa semenjak merdeka sehingga ke masa ini yang berkuasa ialah pimpinan Melayu. Dan saya sebagai Melayu dan beragama Islam masih berpegang kepada kehendak hati agar Melayu menjadi pemimpin negara ini. Bilangan pimpinan biarlah ramai yang Melayu.

Tapi dengan syarat:

i) Melayu itu mesti amanah 
ii) Melayu itu bukan menjadi pencuri wang negara
iii) Melayu itu mesti adil dan saksama. Tolong melayu yang susah dan tolong juga bukan melayu yang susah.
iv) Melayu itu ada kemahiran dan kepakaran dalam urustadbir negara agar sumber negara dapat dimenfaat sebaik mungkin demi kesejahteraan semua rakyat dan kemakmuran negara.
v) Melayu itu mesti mengamalkan perkara yang baik dan meninggalkan perkara yang mungkar.
vi) Melayu itu tidak semestinya dari UMNO.

Kedua , saya juga tidak boleh menipu diri dengan mengatakan kedudukan melayu semenjak merdeka sehingga sekarang dibawah kepimpinan majoriti melayu, telah melonjak pada kedudukan yang baik khususnya dari segi ekonomi dalam bentuk bilangan yang menjadi jutawan, pemilikan harta termasuk ekuiti  dan pendidikan. Sebaliknya fakta menunjukkan  tanah simpanan melayu semakin mengecil. 

Ketiga,  saya juga tidak boleh menafikan bahawa ada juga sebahagian kecil Melayu yang dekat dengan mereka yang berkuasa telah menjadi kaya raya.

Keempat, saya juga tidak boleh besetuju bahawa kegagalan sebahagian besar melayu adalah disebabkan  sabotaj orang bukan walaupun kemungkinan itu tidak dapat dielakkan dalam dunia perniagaan yang bersaing sifatnya.

Kelima, saya juga tidak boleh mengatakan bahawa pimpinan melayu yang ada sebenar-benarnya mahu menolong melayu semata-mata setelah melihat bukti yang ada menunjukkan pimpinan melayu juga bersekongkol dengan bukan melayu untuk mengaut kekayaan sumber negara sama ada melalui cara yang sah tetapi tidak bermoral mahupun cara yang tidak teratur dan salah dari segi undang-undang.

Keenam, saya juga tidak boleh menidakkan bahawa dasar pecah belah menggunakan bangsa dan agama begitu licik sekali dilakukan sehingga menimbulkan kebimbangan dan rasa takut terutamanya dikalangan orang melayu dan rakyat berbagai keturunan dan bangsa serta agama, demi mengekalkan kuasa.  

Jadi bagaimana saya mampu menahan dari ketawa terbahak-bahak apabila membaca wasap yang membawa cerita hantu tentang DAP Cina jadi parti dominan dalam kerajaan PH-Bersatu selepas PRU 14 . Sesungguhnya ianya tidak menakutkan saya.

Hujah dominan inilah yang dijadikan sebagai hantu jembalang bagi menakutkan orang Melayu.

Saya harap orang melayu lain juga akan turut sama ketawa.

Oh ya, di mana PAS? PAS juga parti pembangkang.

PAS telah diresapkan sebagai parti sahabat kepada kerajaan khususnya UMNO. Bahkan wasap itu mengalu-alukan agar orang melayu mengundi PAS selain UMNO, demi Melayu dan Islam.

Jadi PAS tidak masuk dalam 'equation' kemenangan pembangkang.
   

1 ulasan: