Theflowersellingboy

Jumaat, 3 Februari 2017

Harga Minyak Naik Dua Posen Jer....Mengapa Marah Pada Kerajaan BN




Harga minyak naik dua puluh sen jer. Bukan banyak pun. Satu Malaysia hebuh, marah-marah.  Tapi dapat BR1M satu ribu lebih tak pulak mahu puji kerajaan BN . Aper lah , tak tahu bersyukur.

Kerajaan BN bukan tak prihatin. Naik sajer minyak, kita beri minyak percuma. Berbaris orang ambil minyak percuma. Sebab kiter tak mahu susahkan rakyat. Berapa banyak wang kita keeluarkan untuk beri minyak percuma. Itu pun dia orang tak nampak. Pandai komplen sajer.

Dia orang ni ingat kita sajer suka-suka naik harga minyak. Dia orang tak tahu minyak kita , minyak bertapis, kualiti tinggi berbanding dengan minyak di negara lain. 

Walaupun harga minyak dunia turun kita tak boleh ambil contoh harga minyak dunia yang turun. Kita mesti lihat dari segi kualiti minyak yang ada di pasaran kita. Minyak kita minyak bertapislah.

Pembangkanglah yang kaki fitnah, menyalahkan kerajaan BN. Pada hal kerajaan BN memahami denyut nadi rakyat. Tahu apa yang rakyat mahu.
 
Rakyat mahu BR1M. Pembangkang kata BR1M tu rasuah. Tapi penyokong pembangkang lah yang cepat berbaris minta BR1M. Penyokong BN tak lah macam tu. Tak pelahap macam penyokong BN. 

Apa yang kerajaan BN semua tak baik. Kerajaan BN mahu jaga kesihatan rakyat, pembangkang tak setuju. 

Tengok bila kerajaan BN minta rakyat kurang penggunaan gula kerana gula itu tidak baik kepada kesihatan, pembangkang marah sangat. Dia orang kata kita nak naikkan harga gula. Pada hal tujuan Kerajaan BN adalah suci murni  bagi mengelakkan sakit kencing manis, obis dan sakit jantung.

Jadi Kerajaan BN hapuslah subsidi gula , bukan naikkan harga. Itulah cara yang terbaik berbanding dengan membiarkan rakyat tidak sihat. Bila rakyat tak sihat, produktif akan menurun. Jadi macam mana nak mencapai negara maju berpendapatan tinggi jika rakyat tidak sihat.

Memang kerja pembangkang suka buat fitnah.

Kerajaan BN menarik pelabur dari negara Cina pun pembangkang tak suka. Kerajaan BN dituduh menjual negara kepada Cina hanya kerana Kerajaan BN buat pinjaman dari bank negara China.

Pembangkang ni tak tahu tentang perkara asas bagi membangunkan negara. Nak bangunkan negara mestilah pakai wang. Tambah-tambah melibatkan projek yang besar seperti kereta api pantai timur dan bandar Malaysia.

Negara tak boleh membangun secara retorik air liur. Kerajaan BN perlukan wang. Pinjaman perlu kerana hasil kerajaan yang ada misalnya dari kutipan GST kita mahu pulangkan kepada rakyat. Kerajaan BN bukan dari jenis spesis joli katak.   

Pembangkang juga tuduh kerajaan BN menjual aset negara kepada negara China seperti tanah di Sg Besi. Bodohnya pembangkang ni. Macam mana nak membina bangunan kalau tak ada tanah. Bodoh tahap gila pembangkang ni.

Langsung pembangkang tak terfikir akan pengurbanan yang telah dibuat oleh kerajaan BN dengan membuaat hutang sehingga menghampiri tillion ringgit demi pembangunan negara untuk keselesaan rakyat. Bukan billion. Trillion lah oiii.

Beri contoh, mana satu kerajaan didunia sanggup memikul beban hutang yang tinggi. Semuanya untuk negara dan rakyat. Jadi jangan  kelirukan rakyat dengan mengatakan rakyat terbeban dengan hutang. Generasi akan datang akan terbeban dengan hutang. Semua itu pembohongan besar dari pembangkang.

Kerajaan BN berhutang bukan sajer suka berhutang tapi berhutang untuk membangunkan negara. Pembangkang ader faham?

Sekarang marah pula kat Felda dan TH yang telah memberi jasa kepada orang Melayu. Felda yang telah lama membantu ekonomi Melayu, yang telah banyak menjadikan orang Melayu jutawan, dituduh menghadapi kerugian. Eiih kalau rugi macam mana boleh hasilkan ramai jutawan.

TH pula dikatakan rugi. Oii kalau rugi macam mana boleh bayar dividen dan bonus.

Ini semua perancangan jangka panjang DAP untuk menjatuhkan ekonomi orang Melayu dan Islam. 

Sebenarnya DAP lah yang akan jadi ketua kerajaan jika pembangkang menang dalam PRU 14. Abislah jawatan PM dan TPM dibolot oleh DAP. PKR jadi kuda tunggangan sajer. Amanah, parti nyamuk itu aper ada kuasa. Ikut sajer lah hidung ditarik oleh Cina DAP.

Jadi mengapa mahu percaya kepada pembuat fitnah. Bukankah fitnah itu lebih dahsyat dari membunuh?

Tengok sekarang ni kerajaan BN begitu serious dalam memerangai rasuah. Dah banyak tangkapan dibuat. Tapi pembangkang terus menerus bangkitkan fasal 1MDB yang kisahnya banyak dongeng dari kebenaran. 

Pembangkang lebih percaya pada kuasa asing berbanding dengan peguam negara sendiri yang telah dengan jelas menyatakan bahawa tiada kes rasuah yang melibatkan PM dan 1MDB. Sebab itu kes tutup. Aper pembangkang mahu?

Tak habis-habis suruh tangkap MO1. Aper da pembangkang ni, dah bengkrap isu dan tak ada modal ker. Terpengaruh sangat dengan mainan kuasa asing. Entah-entah ada konspirasi dengan kuasa asing bagi menjatuhkan kerajaan BN pilihan rakyat secara demokrasi.

Pembangkang kata 1MDB rugi dan banyak masalah. Ini semua dusta. Ini semua cerita rekaan dari pihak asing untuk memecahbelahkan perpaduan rakyat Malaysia yang berbilang kaum. 

Negara luar sebenarnya cemburu dengan kejayaan 1MDB yang mana satu dari personaliti penting yang menggerakkan 1MDB ialah rakyat Malaysia berketurunan China. Jadi difitnahlah personaliti itu   dengan sesuatu yang tidak masuk akal bertujuan untuk membangkitkan kemarahan orang Melayu terhadap personaliti China rakyat Malaysia itu. Matlamat akhir untuk memecahkan perpaduan antara kaum di Malaysia.

Perkara baik yang telah dilakukan oleh 1MDB melalui Yayasan 1MDB yang menghantar beribu orang jemaah haji ke Mekah tidak pula disebut oleh pembangkang. Bukankah ini satu kerja baik? 

Tengok jahatnya pembangkang. Oleh itu pilihlah BN pada PRU 14. Jangan jadikan kenaikan harga minyak dua posen sajer itu sebagai satu kebencian dan tidak mengundi BN. 

Tak caya pada BN ker? Caya pada pembangkang?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan