Theflowersellingboy

Khamis, 16 Julai 2015

Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin




Banyak hari saya telah tidak menulis dalam blog ini. Keletihan dan tiada mood yang meransangkan?
 
Bukan sebab keletihan disebabkan berpuasa. Tidak juga kerana tiada mood untuk menulis. Dua perkara itu bukan sebab utama yang membuatkan saya berihat dari menulis. Namun diakui juga salah satu dari sebabnya.
 
Menulis dalam bulan puasa, ada pantang larang dan disiplin yang perlu dipatuhi, sekurang-kurangnya bagi saya. Pilihan perkataan, ayat-ayat dan perkara yang mahu diketengahkan perlu dijaga dengan rapi agar tidak mencemarkan amalan ibadat berpuasa, dikhuatiri amalan berpuasa itu menjadi sia-sia saja.
 
Ini tidak bermakna pada bulan selain dari Ramadhan , saya bebas untuk menulis secara semborono saja, mengikut apa yang saya suka. Cuma saya merasakan agak mudah untuk memilih kata-kata dalam menyusun ayat dalam sebuah kiash atau cerita. Mood menulis mudah diransangkan.

InsyaAllah selepas sehari dua berhari raya saya akan mula aktif menulis semula.

Mengambil kesempatan menyambut hari raya tahun ini, saya mengucapkan selamat hari raya kepada pengunjung blog kecil ini, maaf zahir batin.

Jumpa lagi.
 
 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan