Theflowersellingboy

Jumaat, 13 Mei 2016

Parti Pembangkang (PAS dan PH): Jangan Buang Masa, Tenaga dan Wang Untuk Masuk Bertanding DiPRK Kuala Kangsar dan Sungai Besar, UMNO Pasti Menang , Insya Allah




1. Berkaitan PRK Kuala Kangsar dan Sungai Besar, dalam 2 paparan yang lepas, saya menujumkan jika PAS yang bertanding melawan UMNO dalam pertandingan banyak penjuru , UNMO akan menang, yang lain akan kalah.
 
2. Saya juga meramalkan jika PAS saja yang bertanding, dan itupun yang dimahukan UMNO seperti yang jelas dari kenyataan menteri UMNO Nazri Aziz yang menyatakan bahawa yang layak bertanding ialah PAS kerana dua kawasan itu ditandingi oleh PAS pada PRU 13 dulu, PAS juga akan kalah.
 
3. Persaingan yang rapat ialah jika UMNO berhadapan dengan PH (PKR atau PH). Jika PKR yang bertanding, persaingan lebih hebat, peluang 50:50, namun UMNO mempunyai kedudukan lebih baik sedikit memandangkan perkembangan yang kurang sihat dalam PH termasuklah MB Besar Selangor Azmin Ali yang semacam lebih berminat PAS yang bertanding bukan PKR atau PH.

4. Mengapa UMNO mahukan PAS saja yang bertanding? Adakah UMNO mahukan PAS menang? Tidak mungkin UMNO melihat PAS akan memberi saingan yang kuat. Yang pasti UMNO mahu menang dan kekal. Hanya dengan parti yang UMNO lihat sebagai lemah, kemenangan mudah dicapai.

5. Sebenarnya UMNO terlalu yakin boleh menang jika PAS yang bertanding jika berlaku pertandingan satu lawan satu. Sebab, PAS sudah dilihat oleh pengundi sebagai tidak serious. Menang bukan matlamat PAS seperti yang dihebuhkan oleh presiden PAS. PAS tidak kemaruk kuasa. Bagi PAS memadai jadi penasihat kepada UMNO. Ertinya PAS bertanding ialah bagi menyelamatkan UMNO.
 
6. Jika berlaku lawan banyak penjuru, UMNO akan menang. Ertinya UMNO akan menang dan kekal berkuasa di dua kawasan Parlimen itu sama ada pertandingan satu lawan satu atau banyak penjuru. 
 
7. Oleh itu untuk dua kawasan ini, parti-parti lain tidak perlu bertanding kerana buang masa, tenaga dan wang saja sama ada wang parti mahupun wang rakyat (perbelanjaan yang dikeluarkan oleh SPR dan jabatan-jabatan lain yang terlibat dalam pilihanraya itu). 
 
8. Daripada bertanding yang sudah tentu kalah, lebih baik parti PH dan PAS perkemaskan rumah sendiri. Selesaikan persengkataan dikalangan pembangkang terlebih dahulu bagi menghadapi PRU 14. Biarlah UMNO menang percuma. Lagipun PRU 14 hanya tinggal paling lamabt 2 tahun lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan