Theflowersellingboy

Ahad, 7 Februari 2016

2.6, Perkenalkan Diri Kamu.




1. Aku ingin bertanya wahai 2.6 billion ringgit:

i) Dari mana asalmu

ii) Siapakah tuanmu. Berikan nama sebenar

iii) Adakah kau banyak tuan atau ada seorang tuan saja. Berikan nama-nama mereka jika lebih dari satu.

iv) Mengapa kamu berada di rumah orang lain

v) Apa tujuanmu masuk rumah  orang lain

vi) Adakah kamu mendapat izin dari tuan rumah itu sebelum memasukinya.

vii) Berapa lama kamu berada di rumah itu.

viii) Adakah kamu telah dikerat-kerat dan sebahagian dari kamu telah dipindah ke rumah lain.

2. Bagi aku kedudukan kau sekarang seperti halimunan, bersifat ghaib. 

3. Ada orang kata, kau begini. Ada yang kata kau begitu. Ada yang kata kau disana. Ada yang kata, disana dan disini. Mereka sekarang sedang berkelahi hanya kerana kau 2.6 billion. Selagi kau tidak muncul memperkenalkan diri mereka terus berkelahi.

4. Oleh itu jawapan ikhlas dan jujur kamu adalah amat penting sekali bagi ketenteraman negara Malaysia ku yang tercinta ini, dan demi kesejahteraan rakyatnya. Kasihanilah kami, please! 

5. Sekarang ini ramai orang sudah keliru. Bukan saja keliru, ada yang sudah bermusuh-musuhan. Ada yang dahulunya sahabat tapi disebabkan sifat ghaib kau mereka berpatah arang berkerat rotan. Yang aku paling risau dan bimbang ialah permusuhan mereka itu akan mengorbankan nyawa.

6. Sekali lagi aku merayu agar kau segera memperkenalkan diri kamu dan jawap soalan-soalan diatas, tidak banyak hanya 8 saja.

7. Akhirnya aku memohon pertimbangan akal budi dan niat baik kamu agar tidak terpengaruh dengan arahan seseorang supaya hal berkaitan kamu disenyapkan saja atau tidak dibangkitkan kerana jika kau akur dengan arahan itu, kesannya amat buruk sekali kepada negara kami Malaysia dan rakyatnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan