Theflowersellingboy

Khamis, 7 April 2016

PIMPINAN SIAKAP SENOHONG




Sedikit tentang pimpinan siakap senohong.

Malaysia mempunyai bilangan ramai pimpinan siakap senohong. Bila bercakap wajib berbohong kerana mereka percaya hanya dengan bercakap bohong mereka boleh hidup. Tanpa berbohong mereka akan mati. Sebab itu berbohong sudah dihukum wajib.

Mereka ini bermuka selamba, bersahaja dan bermuka sadin. Kulit muka mereka amat tebal.

Mereka selamba sahaja bersalaman dan bertegur sapa dengan orang yang dibohonginya, sambil mengukir senyum buaya, tanpa ada sedikitpun rasa malu apatah lagi kesal diatas tabiat bohong itu.

Mereka dengan gah diatas pentas memberi nasihat agar orang lain jangan sekali-kali berbohong kerana bohong itu hukumnya berdosa. Nas Quran dan Hadith Nabi dimafhumkannya.

Aduh geli hati saya. Bukan geli kerana rasa seronok dan menyenangkan tapi geli geleman dengan perangai mereka itu.

Mereka tidak pernah mengaku mungkir janji apabila janjinya dituntut. Mereka dengan cepat menafikan ada buat janji seperti yang dibangkitkan.  Selamba saja di buat penafian.

Kalau ada pihak yang dapat menunjukkan bukti janji yang dibuatnya itu, misalnya melalui sesuatu dokumen atau laporan berita, dalam keadaan tersepit itu juga, mereka  masih lagi mampu berbohong dengan menyatakan mereka telah disalahlapor . Mudah saja mereka berbohong.

Semua orang tahu mereka adalah pimpinan siakap senohong. Mereka kekal memimpin adalah atas tiket siakap senohong. Namun sebilangan rakyat amat mengasihi pimpinan siakap senohong ini walaupun mereka benci. Benci dituturkan, sayang lekat dihati.

Oh Rakyat Malaysia mengapakah hanya memilih siakap senohong sedangkan banyak lagi ikan lain yang  ada di pasaran yang cantik, bersih dan tinggi kualiti nutrisinya.

Ah amat malang sekali!

Tak muak dan jemu kah kamu dengan siakap senohong ini?  
 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan