Theflowersellingboy

Isnin, 20 April 2015

BOSAN




Dah naik bosan  fasal Mahathir nak jatuhkan Najib. Hari-hari itu cerita yang diketengahkan. Najib tak juga jatuh.
 
Mahathir nak jatuh Najib kerana takut UMNO/BN kalah. Mahathir bimbang, kalau kalah akan diheret ke mahkamah, dan mungkin ada yang masuk penjara.
 
Alasan Mahathir ini, bukan untuk kepentingan negara dan rakyat. 
 
Tapi yang peliknya pembangkang dan rakyat yang dulu menentang Mahathir, menyokong Mahathir untuk jatuhkan Najib. Mereka lebih marah Najib dari Mahathir sedangkan kedua-dua PM dan bekas PM ini tidak ada beza. Kedua-kedua nya melakukan kerosakan kepada negara dan rakyat. Bukan saya kata, pembangkang yang kata.
 
Tapi kenapa dalam pergaduhan Najib-Mahathir ini, pembangkang lebih menyebelah Mahathir? Sudah tak ada kekuatan ke untuk menumbangkan Najib sehingga mahu bergantung pada Mahathir? 
 
Apakah pembangkang juga bersetuju dengan apa yang telah dilakukan oleh Mahathir yang mana dulu Mahathir dikutuk? Atau menyokong Mahathir kerana terlalu tidak sukakan Najib? 
 
Saya bosan, bosan pada najib, bosan pada Mahathir dan bosan pada perangai yang ditunjukkan pembangkang.
 
Saya mahu tanya pembangkang: Dah lupakah hasrat untuk menubuhkan sebuah kerajaan yang mengurus tadbir negara dengan baik? 

Najib, sedang bertahan, dan terus jadi PM. Menggantikan Najib dengan orang dari acuan yang sama terutama yang ditunjukkan Mahathir , ianya tidak membantu untuk mendapat sebuah kerajaan yang mengamalkan tadbir urus negara yang baik.
 
Adakah sekarang ini pembangkangpun sudah lupa dengan janji untuk sebuah kerajaan yang menjalankan tadbir urus yang baik, jika menang pilihanraya?

Amat membosankan, gelagat-gelagat orang politik.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan