Theflowersellingboy

Ahad, 21 Ogos 2016

Gunakan Perkhidmatan Grab, kerana Harganynya Munasabah dan Murah




Empat hari berehat tanpa meninjau blog. Berehat makan angin di Pulau Pinang setelah berpuluh tahun tidak menjejaki pulau mutiara itu.
 
Banyak yang telah berubah. Terasa macam kali pertama melawat P.Pinang.
 
Anak ajak makan angin di P.Pinang. Sebenarnya saya dan isteri, tidak diajak bersamapun tidak menjadi hal. Kami lebih suka duduk di rumah. Tambahan lagi jika perjalanan itu dengan kapal terbang, kami terlalu phobia sedangkan perjalanan udara itu bukan perkara baru kepada kami berdua.
 
Tapi disebabkan anak mahukan kami mengikutnya, kami bersetuju.
 
Kami sampai di Pulau Pinang pada 17.8.16, pukul 9 pagi. Bertolak ke George Town dengan teksi menujuhotel St.Giles Wembley, berdekatan dengan Komtar.. Setelah daftar masuh kami tidak buang masa terus menghubungi 'grab' untuk membawa kami ke Bukit Bendera.
 
Lain sungguh dari Bukit Bendera dulu.
 
Kami beratur untuk naik train. Semasa beratur, masih lagi manusia-manusia yang cuba mahu potong 'q'. Namun begitu ianya tidak melibatkan warga Malaysia. Yang suka potong q itu dari negara luar. Tidak perlu di namakan negara itu, cukup sekadar mengatakan ianya amat memalukan kepada kita yang beragama Islam.
 
Kami mengambil masa kurang lebih satu jam untuk melihat tinjau dan bergambar serta makan tengah hari. Layanan pekerja-pekerja termasuk yang membawa kami bersiar dengan menggunakan buggy amat baik sekali. Pengetahuan mereka tentang tempat yang dilwati amat baik sekali. Percakapan amat santun.
 
Harga makanan amat menyenangkan hati. Kami menjangkakan harga makanan di kawasan pelancung tentunya mahl. Tapi jangkaan itu sungguh meleset. Harganya tidak mahal. Sama dengan tempat bukan pelancung.
 
Pada hari kedua kami tinggal di hotel Shangrilla Rasa Sayang. Seronok juga. 
 
Satu perkara yang perlu dinyatakan ialah setiap tempat yang kami mahu pergi kami gunakan perkhidmatan grab, bukan teksi atau sewa kereta. Perkhidmatannya baik sekali dengan pemandunya yang peramah. Yang paling penting harganya murah.
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan