Theflowersellingboy

Khamis, 7 Mei 2020

Covid 19 dan PMPN: Disana Ada Pengkhianat.




Di sana ada pengkhianat....wahai covid19 dan PMPN!

Nampaknya negara terus berhadapan dengan dua gelombang. Satu, gelombang covid19. Dua, gelombang politik PMPN. Dua gelombang ini memberi kesan yang seriuos kepada kehidupan rakyat. 

Rakyat semakin resah dan gelisah, "Bilakah musibah ini mahu berakhir?"

Gelombang covid19 masih ada , tapi menunjukkan keredaan dari membadai rakyat. Ianya  dapat diuruskan dengan baik. Nasib baik negara mempunyai penjawat awam yang berdidikasi.  Tekun dan sabar menghadapi dan terus melawan si covid ini.

Namun malang sekali ada juga seorang dua penjawat awam yang didakwa melakukan rasuah dalam perolehan peralatan dan kelengkapan bagi tujuan melawan covid (kit untuk ujian covid, mask, ubatan, Personal Protective Equipment (PPE) dan lain lain). Perolehan ini adalah dibawah prosedur pembelian segera yang diamalkan dalam keadaan kecemasan atau darurat.

Ya benar kit dan peralatan itu diperlukan segera bagi pekerja dibarisan hadapan demi nyawa mereka. Tapi kenapa sampainya hati menjadi begitu rakus dan tidak bertanggungjawab sehingga sanggup menyalah guna kuasa dalam keadaan  rakyat dan negara menghadapi mala petaka? Apa jenis orang ni yang mencemarkan nama baik penjawat awam?

Apakah penjawat awam sahaja yang terlibat? Saya amat ragu  kerana campur tangan penguasa politik dalam perolehan kerajaan bukan satu perkara yang luar biasa. Tidak mengapa, biar SPRM yang menyiasat.

Harap harap tiada yang menjadi kambing hitam.

Jika dibuktikan kebenaran dalam mahkamah keadilan, mereka adalah pengkhianat kepada rakyat dan negara.

Wahai covid19, kamu juga memberi ruang untuk pengkhianat bermaharajalela. Rezeki haram kepada mereka.

Gelombang politik juga nampaknya tidak ada jalan selesai. Semenjak langkah sheraton, (satu pakatan politik jahat dan pengkhianatan bagi menjatuhkan kerajaan pilihan rakyat), sehingga kini, gelombang pengkhianatan politik terus membadai ke arah kehancuran sebuah kerajaan tanpa restu rakyat. 

Itulah akibat yang kelihatan sedang dilalui oleh  PN, sebuah kerajaan tanpa restu rakyat.

Benarlah bahawa gabungan dikalangan pengkhianat tidak akan kekal kerana masing masing mempunyai kepentingan sendiri sendiri bukan kepentingan gabungan. Asalkan dapat menumbangkan sebuah kerajaan yang telah mengalahkan mereka dalam pilihanraya , apa saja kaedah kerjasama boleh dipersetujui. Matlamat menghalalkan cara, tanpa mengambilkira  asas perjuangan parti parti yang bersekongkol itu. Islam atau kebangsaan Melayu ditolak ketepi.

Maka dipilihlah kaedah kerjasama diantara ahli ahli parlimen dari parti parti yang kalah untuk mendapat angka atau number yang paling minima iaitu 112 untuk menumbangkan kerajaan pilihan rakyat.

Kerja menumbangkan kerajaan ini amat mudah kerana ada pengkhianat dari dalam kerajaan pilihan rakyat itu sendiri. Baik dari parti komponen, ahli parti yang benafsu tinggi untuk jadi perdana menteri waemah perdana menteri itu sendiri.

Sekarang sesama mereka yang telah membentuk kerajaan diluar pilihanraya itu sedang bergaduh. 

Parti pimpinan Perdana Menteri sendiri telah berpecah kepada dua. Satu bertindak sebagai kerajaan dan satu lagi sebagai pembangkang. Bukankah haru biru namanya. 

Pening kepala PM dibuatnya.  Bagaimana dengan tenang dapat menguruskan covid, isu ekonomi yang pertumbuhannya menuju ke negatif, pemberontakan dalam parti dan berbagai desakan  untuk mendapat kedudukan dan jawatan sebagai membalas budi.

Apa semuanya ini? Bukankah ini ugutan politik. PM held for ransom? 

Itulah harga yang perlu dibayari hasil dari kerja yang tidak direstui rakyat!

Wahai Covid19 dan PMPN, dengar ini: Disana ada pengkhianat!

Apakah nasib Makcik Kiah, gamaknya. Adakah Makcik Kiah dikhianati dan sekarang menunggu apa yang telah dijanji?
















Tiada ulasan:

Catat Ulasan