Theflowersellingboy

Rabu, 25 April 2018

AKHIRnya....


AKHIRnya....

PAS mahu tanding lebih 160 kerusi parlimen. Sebab:

i) PAS mahu bentuk kerajaan bagi memertabatkan pendekatan Islam

ii) Menang bukan matlamat utama PAS. 

iii) PAS mempunyai sumber kewangan yang cukup untuk membiayai kos pilihanra raya yang dianggarkan RM34 juta lebih bagi 160 kerusi.  Sebab PAS ada  1 juta ahli. Seorang ahli menderma 5 ringgit. Dan PAS juga ada penderma individu yang telah menderma 2.5 juta. Bagi kos 34 juta , PAS hanya memerlukan tidak lebih dari 15 individu untuk menderma.

iv) PAS yakin menang sebab pengundi PAS juga terdiri dari berbagai bangsa dan agama, bukan pengundi Melayu sahaja. Calun PAS juga terdiri dari kaum India dan Cina yang tidak beragama Islam. Paling istimewa, calun PAS di Sabah terdiri dari penganut Kristian. 

v) Jika PAS tidak menang kesemua 160 kerusi, PAS yakin boleh menang paling kurang 40 kerusi.

vi) Menang 40 kerusi menjadikan PAS parti yang kuat, ada kuasa politik tawar menawar. PAS menjadi Raja Penentu atau King Maker.

vi) Di takdirkan UMNO/BN dan PH dapat jumlah kerusi yang sama, dan berhasrat menubuhkan kerajaan, PAS boleh panggil salah satu dari parti itu untuk menubuh kerajaan menurut syarat dan terma yang ditentukan oleh PAS iaitu kerajaan yang melaksanakan pendekatan Islam.

vii) PH sudah tentu bukan parti yang dipanggil untuk menubuhkan kerajaan kerana DAP dan PKR anti Islam. Amanah , parti pengkhianat. 

viii) UMNO tidak anti Islam seperti yang ditunjukkan dalam kes RUU 355 . Cuma UMNO akur dengan parti komponen seperti MCA, MIC dan Gerakan agar tidak bersetuju dengan RUU 355.

xi) PAS sanggup berUG dengan BN khususnya UMNO pada PRU 14. Ini memberi ruang untuk PAS jadi King Maker. 

x) UMNO adalah Raja Wang atau Cash is King. King Maker dan Cash is King adalah saling lengkap melengkapi. 

xi) Ada 2 sebab PAS lawan UMNO. Sebab pertama, PAS mahu menang. Sebab kedua PAS mahu menolong UMNO menang dengan menarik pengundi Melayu tidak mengundi PH.  

Dan AKHIRnya....

xii) PAS kalah semua kerusi yang ditandingi. Tanya INVOKE

xiii) PAS membazir wang 

xiv) PAS jadi ZERO MAKER

xv) UMNO/BN kalah tapi tidak seteruk PAS

xvi) PH berjaya tubuh kerajaan selepas PRU 14.

xvii) PAS dan UMNO/BN jadi pembangkang selepas PRU 14. Tiada lagi King Maker dan Cash is King.


  





Tiada ulasan:

Catat Ulasan