Theflowersellingboy

Khamis, 5 November 2015

Wah Sungguh Terkesan dan Mengesan Lirik dan Lagu Ini. Apa kah PM dan BN Tidak Memberi Telinga dan Hati Kepada Ciptaan Ini.


       


Sesungguhnya saya amat terkesan dan merasakan ianya amat mengesankan pada hati nurani saya, menggetarkan tubuh kecil ini apabila mendengar dan mengamati lirik dan melody MANA HILANG 2.6 BINTANG.

Dan saya segera bertanya: Bagaimana dengan perasaan dan tubuh badan PM kita DS Najib dan kerajaan BN apabila lirik dan melody ini memasuki dan melalui gegendang telinga mereka, terus menyelinap ke hati sanubari. Adakah nurani mereka rasa tercuit dan tubuh badan mereka menggetar? 

Saya percaya bahawa mereka semua khususnya PM DS Najib yang sentiasa mahu faham denyut nadi rakyat akan menundukkan kepalanya sambil melekapkan kedua-dua tapak tangan saling bertindan ke dada sebelah kanan.

"Aduh pilunya rasa hatiku", mungkin itu yang beliau dan mereka lafazkan.

Mungkin juga tidak. Lirik dan melody itu berlalu saja dikedinginan ruang hati dan dikebujuran anggota badan. Buat tak tahu. 

Kalau PM buat tak tahu, kalau BN pun begitu maka keraslah hati kalian. Oleh itu saya merasakan ada keperluan untuk mengulang semula isi hati rakyat yang telah disampaikan melalui lagu ini.

Seperti saya, PM dan menteri-menteri BN serta sebahagian besar rakyat, Kuala Lumpur adalah tempat idaman. Disana adalah sumber segala-galanya yang boleh direngkaskan kepada kemewahan dan kekuasaan. Sebab itu bukan saja tauke-tauke, politikus dan rakyat biasa bertumpu di KL bahkan KL menjadi harapan kepada orang miskin, papa kedana, gengster, perempit dan rakyat jalanan yang bergelandangan mendapat dan mencium rezeki disana.

Tak mungkin ke Kuala Lumpur....keluhan hati seorang anak muda. Kerana dalam perjalanan ke KL nanti dia akan  menggelupur, sudahlah dengan harga minyak yang tinggi, dia didera dengan sekatan beberapa bilangan lebuhraya bertol, yang harganya naik  seperti menyambut ulang tahun harijadi.

Bila selok poket, anak muda ini tidak ada apa-apa kerana wangnya telah dicuri oleh kos sara hidup yang tinggi. Namun belaiu diingatkan oleh pemimpin agar jangan risau sebab ada BR1M dan lain-lain bantuan.

Anak muda itu rela dan bersetuju tapi ingin tahu ke manakah hilangnya cahaya bintang bintang. Bukan satu bintang tapi 2.6 bintang. Takkan 2.6 bintang itu tidak sudi memberi cahaya kepadanya. Pertanyaan anak muda kepada Pak Mentari itu tiada jawapan, senyap sunyi sehingga kini.

Kemudian Pak Mentari cuba meyakinkan kepada anak muda itu bahawa TPPA 9tapi PA) yang ditentang oleh setengah pihak yang bakal ditandatangani nanti adalah baik untuk negara kerana harga akan turun, dan GST pula untungkan rakyat.

Namun begitu anak muda itu tidak percaya kata janji kerajaan itu kerana dilihatnya ramai rakyat yang murung (susah hati). Lalu sekali lagi beliau bertanya dimana hilangnya 2.6 bintang. Langsung tiada jawapan.

Sesungguhnya saya mengucapkan tahniah kepada pencipta lirik dan lagu ini.  

Tiada ulasan:

Catat Ulasan