Theflowersellingboy

Sabtu, 11 April 2020

Covid dan Bunga Kemboja


BUNGA KEMBOJA YANG SAYA SAPA SETIAP PAGI
COVID 19 YANG MAHU KITA HINDARI
NUN diatas adalah bunga Kemboja
Dibawahnya adalah Covid Amat Bahaya
Harapan kita Agar Merah Kemboja
Menewaskan Covid Menghilang SEGERA
Dengan IZIN ALLAH
AMIN



...ini kuntum kuntum bunga kemboja
terikat dalam satu rungkai
merah warnanya

Setiap pagi 

Saya tidak pernah gagal menyapa
....dengan mata
.....dengan hati 

Apa khabar wahai kemboja
Saya terus bertanya 
....sudahkah covid menghilang pergi
....atau masih ada disini
kerana
MCO disambung dua minggu lagi
kerana 
cucu saya suruh tanya
...bosan keluhnya
....bosan tidak pakai selipar kerana tak boleh santai diluar rumah
...ada yang menjeler lidah tanda protes
...ada yang tidak banyak cakap, cuma senyum saja
....ada tanya soalan cepu mas pula
tak ada duit raya ker tahun ini?

Wasap account numberlah 
jawab saya
Mereka pun ketawa


....







Tiada ulasan:

Catat Ulasan