Theflowersellingboy

Jumaat, 25 November 2016

RUU 355: Yang Di Tunggu Tidak Kunjung Tiba



Sudah lama aku menanti
Aku menanti RUU 355 yang menjanjikan harapan
Menjanjikan pemerkasaan hukum Allah yang sedia Perkasa
yang tidak kunjung tiba
 
Penggal demi penggal aku dihebuhkan
RUU 355 , kali ini, penggal ini kita bentang
 Semua mesti sokong 
Menjadi wajib bagi yang Islam
Bukan Islam, tiada kena mengena, harus sokong
Atau buat diam
 
Aku teruja sekali
Penantian aku kali ini ada sinar harapan
Sungguh berbaloi aku menanti
 
Walaupun aku tahu RUU 355 telah ditampal sana sini
Tidak mengapa asalkan ia dapat dibentangkan.
Ianya satu permulaan yang baik
Ada cahaya di penghujung terowong.
 
 
Bentang tanpa penjelasan?
Aku bertanya
Apa gunanya?
Bila RUU 355 boleh beroperasi?

Sejarah berulang kembali
RUU 355 hanya untuk dibentangkan saja
tidak lebih dari itu.
 
Aku amat kecewa sekali
Walaupun sipembentang begitu ghairah 
Mahu mengadakan perhimpunan raksaksa
 
Aku tetap kecewa 
kerana yang ditunggu tidak kunjung tiba. 
hanya yang mungkin tiba
satu perhimpunan raksaksa.
 
 
  
 

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan