Theflowersellingboy

Ahad, 19 Jun 2016

Parti Yang Masuk Bertanding Mestilah Mahu Menang Di Dunia dan Di Akhirat. Usahlah Rebut Nomor Dua, Tiga dan Corot. Rebutlah Kemenagan Kerana Dengan Kemenangan Itu Boleh Lah Kita Usahakan Melakukan Kebaikan Untuk Menang Di Akhirat.

Pembangkang yang bertanding dalam piliharaya, tirulah cara UMNO/BN. UMNO/BN bertanding untuk menang bukan untuk duduk nombor dua , tiga atau corot.


UMNO/BN menang besar di PRK Sg Besar dan Kuala Kangsar. Tahniah. Walaupun mengahadapi kekecuhan dalaman, UMNO masih membuktikan ianya bukan semudah itu untuk dikalahkan. 

Sebaliknya pemnbangkang-pembangkang yang terdiri dari AMANAH/PH dan PAS tewas yang memilukan lagi memalukan. Rasakan kekalahan kalian. Tiada takziah untuk kalian.

Mana logik pembangkang-pembangkang boleh menang. Yang boleh menang hanya satu saja iaitu Kerajaan atau pembangkang. Bukan pembangkang-pembangkang. Itupun tak boleh fikir? 

Bukan tidak boleh fikir tapi sombong , ego dan ada diantara parti pembangkang itu tidak ada hasrat untuk menang atau memenangkan sesama pembangkang. Bahkan rela parti kerajaan UMNO/BN menang.  

Sebenarnya dua PRK itu adalah persaingan diantara dua parti pembangkang PAS dan AMANAH/PH untuk menguji siapakah yang mempunyai pengaruh yang lebih berbanding yang satu lagi. Siapa yang dapat undi lebih, parti itulah yang menang. Itulah mereka maknakan kemenagan dalam dua PRK ini. Bukan menang pilihanraya.

Oleh itu tidak hairan ada parti pembangkang yang kalah mengatakan bahawa kemenangan sebenarnya adalah diakhirat. Sepatutnya parti itu tidak perlu bertanding. Buang masa dan mengecewakan harapan pengundi.

Bagi saya kemenangan UMNO/BN memang telah dijangkakan. Saya telah menyatakan ini dalam dua paparan yang lepas sebelum hari penamaan calun lagi. Letak tali leher pun UMNO/BN akan menang.

UMNO/BN menang kerana pembangkang berpecah. UMNO menang kerana ada parti pembangkang yang tidak serious untuk menang tapi hanya untuk membuktikan siapa diantara parti pembangkang yang dapat number 2 dan tercorot selepas UMNO/BN. 

Sepatutnya pembangkang-pembangkang tidak perlu bertanding. Membazir wang negara dan wang parti. Buang masa rakyat/pengundi. Itu yang telah saya nyatakan dalam paparan yang lepas.

Namun begitu ada juga sisi yang baik apabila ada pertandingan. Sisi yang baik ialah UMNO/BN yang memerintah terpaksa bekerja keras membuktikan mereka adalah kerajaan yang berkhidmat atau melakukan sesuatu untuk rakyat jika mahu mendapat undi dari rakyat. Sebab itu berbagai projek dan bantuan datang turun seperti air hujan dari bukit menuruni lembah.

Minta saja projek yang baru dan yang telah dijanjikan tapi telah dilupakan, minta saja bantuan, minta saya belas ikhsan. Beres dan segera diluluskan/diuruskan.

Kerana,

(i) 'Money is ever available , no problem'. 

Demi 

(ii) Keselamatan nyawa nelayan dalam kes nelayan yang ditahan oleh pihak berkuasa Indonesia. Ianya segera dirunding dan didapatkan pelepasan. Ajaib sekali kerana tindakan yang pantas dan cepat berbanding dengan jika bukan semasa pilihanraya. 

Pengundi manakah yang mampu melupakan jasa seperti itu, berhutnag ntawa!

Proses dan prosedur kewangan kerajaan tidak penting kerana keperluan pada masa pilihanraya (PRU/PRK) mengatasi  peraturan kerajaan itu. Sama ada wang ada disediakan atau tidak, ianya tidak penting. Yang penting ialah undi yang perlu didapatkan dari pengundi. Dan cara yang mudah dan praktikal ialah dengan meluluskan berbagai projek dan keperluan yang dimahukan oleh pengundi.

Beri tahu saya pengundi mana yang mudah menolak tawaran seperti itu? Kalau ada, pengundi itu termasuk dalam kategori gila.

Pembangkang boleh panggil itu rasuah atau beli undi atau salah guna kuasa. 

Tapi apa tanggungjawab sebuah kerajaan? Sudah tentu memberi khidmat terbaik kepada rakyat/pengundi yang memerlukan. 

Soal ianya dilakukan dalam pilihanraya bukan satu perkara yang merugikan kepentingan pengundi/rakyat. Jadi pembangkang tidak perlu bising soal kelulusan projek pada pilihanraya.

Kesimpulannya  kemenangan UMNO/BN dalam 2 PRK ini bukanlah disebabkan UMNO/BN itu dilihat lebih baik dari pembangkang.  Dan dalam masa yang sama pembangkang tidak pula menjadi pihak yang rakyat/pengundi boleh bergantung harap untuk benar-benar serious bagi membaikki kerosakan yang dilakukan oleh UMNO/BN. Kerana pembangkang sendiri berpecah dan bercelaru.
 
Dalam sinario seperti diatas, apa pilihan paling logik, praktikal, rasional dan yang memberi menfaat kepada pengundi Sg. Besar dan Kuala Kangsar selain dari mengundi UMNO/BN.

Sudah tentu mengundi BN kerana dalam jangka masa pendek ianya tidak mengubah apa-apa kerana kalau pun UMNO/BN kalah parti itu masih lagi menjadi kerajaan, sedangkan pengundi akan dapat menfaat jika UMNO/BN yang menang.

Oleh itu UMNO/BN perlu memperbaikki kerosakan yang sedang berlaku kerana pada PRU yang akan datang, rakyat akan memilih sebuah kerajaan dan bukan untuk menggantikan seorang dua anggota parlimen.

UMNO/BN jangan terus berkhayal bahawa pengundi Cina telah kembali ke pangkuan dan pengundi Melayu sentiasa setia kepada UMNO/BN. Berdoalah pembangkang terus berpecah.

Pembangkang pula jangan berterusan bercakaran dan mahu menguji siapakah yang lebih kuat dan berpengaruh diantara mereka. Bertandinglah dalam sebuah kesatuan yang jitu untuk melawan UMNO/BN. Jangan mimpi untuk menang jika masing-masing tinggi dengan rasa sombong, dan kejarlah kemenangan di dunia dan di akhirat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan