Theflowersellingboy

Selasa, 10 Mac 2015

1MDB.....Tipah Tertipu Lagi.......Awak...awak kat maner......Malaysia Bolehhhhh




1MDB cerita paling hangat ketika ini. Ada orang kata bahawa si anu si ini terlibat. Terlibat untuk kepentingan rakyat, kata mereka tidak jadi hal , boleh sokong. Tapi kelibatannya merosakkan negara dan merugikan rakyat. Lantas kata mereka badan-badan penguatkuasa seperti Jabatan Ketua Audit Negara, SPRM dan Polis kena buat siasatan.

Kabinet pun dah bersetuju siasatan dibuat. Tunggulah hasilnya.


Ada juga orang lain kata, ini semuanya kerja pembangkang buat tuduhan tidak berasas sedangkan 1MDB buat untung, tak ada masalah. Mereka ini kata mengapa perlu marah pada 1MDB yang asetnya lebih dari liabiliti, dan telah buat untung. Juru audit yang dilantikpun tiada membuat pemerhatian yang negatif pada 1MDB, kata mereka.

Apa pun kita tunggu siasatan pihak yang bertanggungjawab.

Tapi saya mahu mengecualikan diri dari menunggu hasil siasatan itu. Saya lebih seronok mendengar lagu yang antara liriknya: Tipah tertipu lagi.

Saya juga seronok mendengar lagu" Awak ....awak kat maner".

Biasanya apabila saya dengar lagu itu saya akan membebel sendiri, "Saya kat Malaysia lah....maner lagi", kemudian saya ketawa terbahak-bahak lalu berkata dengan jeritan yang amat kuat, "Malaysia bolehhhhhhh".
                                     TIPAH TERTIPU


                                                          AWAK AWAK KAT MANA

Tiada ulasan:

Catat Ulasan